Funkcja Harmonogramu płatności
Celem harmonogramu płatności jest dostarczenie Instytucji Pośredniczącej informacji
o przewidywanych ramach czasowych przedkładania przez beneficjentów kolejnych wniosków o płatność, danych na temat wydatków ogółem i kwalifikowalnych, jakie beneficjent planuje wykazać we wnioskach o płatność składanych nie rzadziej niż raz na kwartał, a także o wnioskowanych kwotach dofinansowania przekazywanego w formie zaliczki i/lub refundacji.
Umieszczenie harmonogramu płatności w SL2014
Instytucja Pośrednicząca obliguje beneficjentów do umieszczenia harmonogramu płatności w Centralnym systemie teleinformatycznym (dalej: SL2014) w terminie do pięciu dni roboczych po podpisaniu umowy o dofinansowanie. Umieszczony w SL2014 harmonogram płatności powinien być zbieżny z papierową wersją harmonogramu stanowiącą załącznik do umowy o dofinansowanie. Instytucja Pośrednicząca w ciągu pięciu dni roboczych od umieszczenia przez beneficjanta harmonogramu płatności w SL2014 akceptuje lub odsyła harmonogram płatności do poprawy, ze wskazaniem błędów wymagających skorygowania. Beneficjent w przeciągu pięciu dni roboczych dokonuje korekty harmonogramu i umieszcza skorygowaną wersję harmonogramu w Centralnym systemie teleinformatycznym.
Zmiana harmonogramu płatności
Instytucja Pośrednicząca może wyrazić zgodę na zmianę harmonogramu płatności wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, np. w sytuacji opóźnień w przekazywaniu beneficjentowi transz dofinansowania na realizację projektu, lub gdy wystąpiły inne obiektywne przesłanki uniemożliwiające beneficjentowi wydatkowanie środków w terminie. Decyzję dotyczącą zmian w harmonogramie płatności zatwierdza zawsze IP, która jednak nie ma obowiązku akceptacji zaproponowanych aktualizacji. Zmiana harmonogramu płatności nie wymaga aneksowania umowy o dofinansowanie i przekazania do Instytucji Pośredniczącej papierowej wersji zaktualizowanego harmonogramu.
W przypadku, kiedy beneficjent złożył zaktualizowany harmonogram płatności przed zakończeniem okresu rozliczeniowego, IP po zbadaniu przedstawionych przez beneficjenta okoliczności, dokonuje akceptacji harmonogramu przed końcem okresu rozliczeniowego lub informuje beneficjenta o braku zgody na wprowadzenie aktualizacji. IP wskazuje, że wniosek o zmianę harmonogramu płatności należy złożyć w systemie SL2014 co najmniej pięć dni roboczych przed zakończeniem okresu sprawozdawczego, którego dotyczy zmiana. W przypadku złożenia wniosku o zmianę harmonogramu w terminie krótszym niż ten, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jednak mieszczącym się w okresie sprawozdawczym, którego dotyczy zmiana, IP akceptując/nie akceptując harmonogram płatności po zakończeniu okresu rozliczeniowego określa:
- datę, od której zaakceptowany harmonogram obowiązuje,
- zmiany, które akceptuje, tj. czy dotyczą przyszłych okresów rozliczeniowych,
czy też okresów minionych, a jeśli tak, to których.
Wnioski o zmianę harmonogramu płatności złożone po zakończeniu okresu rozliczeniowego, którego dotyczy aktualizacja, zostaną odrzucone bez rozpatrzenia.
- Poprzednia
- Następna
- Drukuj
- Powrót
- Wypowiedz się